fredag 25 mars 2011

Incredible Marmolada

Jag tror aldrig att jag har sett något mäktigare än när jag idag stod på toppen av Dolomitis högsta punkt, Marmolada. Berg berg berg så långt ögat nådde. Jag, Francesca och Chiara åkte skidor idag, sista gången för säsongen. Marmolada består bara utav en enda lång backe, 1,6 km lång och jag kan lova att det känns bra i benen redan halvvägs ner. Vi åkte denna pist 3 gånger idag och det var med nöd och näppe som vi tog oss ända ner. Redan vid 10-tiden i morse så började snön smälta, det var så varmt att man svettades ordentligt så med ca 5 km kvar av pisten så alpinskidåkningen ut mor vattenskidåkning. Så när det väl var dags för lunch så insåg vi att vi gjorde bäst i att njuta av solen i sittande läge, skidåkningen är slut för den här säsongen. Basta! Men vilken skidsäsong vi har haft, ca 2 gånger i veckan har vi haft förmånen att kunna åka, njuta av härliga Civetta och Marmolada.  Ibland har vi bara åkt upp med liften och njutit av att sitta i solen, ibland några få åk och ibland heldagar. Detta kommer jag att sakna för evigt när vi väl kommer hem. I framtiden får vi vara nöjda om vi överhuvud taget får någon skidåkning för säsongen. Men jag kan lova att vi kommer att återvända hit ner när det väl blir dags.

Utsikten från toppen på Marmolada mot Civetta

Francesca och Chiara

Inga kommentarer: