onsdag 2 mars 2011

En tur med grabbarna

Idag var det avslutningsskiåkning med hela hockeylaget för Niklas. Jag är glad att jag inte var med. Två vurkpor och ordentliga blåmärken!!!!!! USCH! Och ingen hjälm, inget ryggskydd, inget vett! Det kan ju bara sluta illa det!

Jag och Lovisen satt istället i värmen inne på restaurangen i Pian de Pezze och mumsade i oss penne regu. Lovisen börjar rata sin trötta gamla puré nu till förmån av nya spännande rätter. Penne ragu är en favoriträtt. Snäll mamma som man är så beställer jag numer alltid in denna rätt till mig själv så att Lova ska få smaka. Gud så jag kommer att tröttna på penne ragu snart. Det är tur att vi snart kommer till Dresden så att jag får lite nya tips på vad jag kan laga till bebisar, Mia, 15 månader, har ätit lagad mat länge nu.

Nej, nu ska här bakas igen. Det är ju snart svensk traditionsdag igen, innehållande bakverk. Gissa! Yes, den bästa bullen av alla bullar. Mandelmassa och kardemumma är redan beställt och levererat ända från Sverige. Tack mamma och fam Henriks, semlan är räddad!

Inga kommentarer: